вторник, 6 марта 2018 г.

ЛГБТ. Розмова з дитиною про sex


Я росла в родині, в котрій слово «секс» та «сексуальна орієнтація» не згадувалась. Ніколи. Ну, хтось когось любить, якось народжуються діти, але про це розмову не вели. Ніхто.
В своїй родині я встановила інші правила. Ми говоримо про все.







Розмова про секс з дитиною

Вперше Настюха вразила мене своїм твердження щодо кохання ще в 3 роки. «Я знаю, що таке секс? Це коли двоє людей лягають в ліжко і в них народжується дитина», - з гордістю заявила моя прогресивна доня, наминаючи кашу за столом. Я зрозуміла – пора говорити і пояснювати. Купили книжечку. Почали пояснювати. Обговорювати. На доступному рівні.
Коли Настюші виповнилось десь років 12, почала говорити про захист при сексі. Весело натягали на банан презервативи і я пояснювала, що краще його мати в сумочці. На всяк випадок. Доня мружилась і фекала: «Ну, мам!»
В 14 вперше сходили до гінеколога. Доча боялась цього походу. Але моя класна тітка-лікар гарно з нею поговорила, все пояснила і заспокоїла. До цього Настя вже нагуглила у себе купу захворювань і очікувала на страшний діагноз.
Зараз їй 16. Вона майбутній режисер. В її тусовці є різні люди. Якось вона мені розповіла про дівчинку, котра живе з дівчинкою. Доня розповіла це легко. А мене вразила ця історія. Не самим фактом, а моїм ставленням до цього. Ок, коли інша дівчинка, а якщо б це сказала моя власна доня?

Що я знаю про ЛГБТ?
-Мам, а що ти читаєш?
- Ось, намагаюсь зрозуміти і запам’ятати. Ти знаєш визначення ЛГБТ і значення цих слів? Аутинг, асексуальність, андрогін, камінг-аут…?
- Ну, деякі знаю. А чи можна казати гомосексуаліст?
- Краще говорити гомосексуал. Термін гомосексуаліст – це вже до позначення діагнозу, котрий уже не існує.
-А…

«Як писати про ЛГБТ». Цю книгу я отримала після проходження тренінгу для журналістів. Після свого дивного відчуття щодо власної гомофобії я захотіла більше дізнатись, що я маю змінити в собі та що я маю дізнатись?
Ми продовжили тему вже в іншому ракурсі. Доня згадала своїх подружок, їхнє ставлення до визначення сексуальної орієнтації. Обговорювали з донею те, як ми можемо ображати людину з певною сексуальною орієнтацією, які у нас є штами і шаблони в мові та мисленнях.
Дитина відібрала у мене коробку з презервативами, котру подарували організатори тренінгу. «Тепер буде що подарувати подружкам. Вони ж такі дорогі!» - зауважила моя дитина.

Наш папа, почувши нашу розмову, вийшов з кухні. Не розуміє він нашу обізнаність і не вступає в дискусію. При слові секс – він перемикає телевізор і затуляє вуха.  «Для чого це?» - вважає чоловік.
А чи seх – це тільки про ліжко, про пристрасть, по тілесне? Ні. Це про стать як таку. Про почуття. Про бажання. Про страх. Про мрії.

Ми та вони. Коли зникає бар’єр
«Я просто хочу, щоб тато мене підтримав. Він може не сприймати, але міг би просто вислухати про мої проблеми в стосунках, про моє бачення життя, про мою книгу», - згадую слова 24-річного хлопця, котрий не може відкрити своєму батькові, що він гомосексуал.  Цю історію почула на тренінгу журналістів «Як писати про ЛГБТ». Для мене відкрився і новий формат «живі книги», котрий практикувався на цьому навчанні в центрі «Gender Z» . Як же важливо для всіх людей просто відчувати підтримку і розуміння. Без засудження. Ми просто маємо любити своїх дітей. Любити тільки тому, що вони люди і наші діти. Неоціночно до статі, професії, уподобань і поглядів.

***
У мене в чашці кава, у доні її улюблене какао. Мене три дні не було вдома і доня з радістю ділиться своїми здобутками. Зняла новий ролик. В ньому дівчина страждає, ріже руки, оголюється: «Мама, це дівчина, що готова вийти заміж за Смерть».
Кава застрягає в горлі. Дівчину грає моя доня. Вона сценарист, режисер, акторка і багато чого в одному обличчі.  Жахнутись і заборонити? Відперти до психолога зі словами: моя дитина думає про смерть  і суїцид?
Ні. Вона творча дитина. Вона так бачить. Поговорили про можливості, котрі зроблять цей ролик кращим. Десь погодилась. Десь залишила при своїй думці.
Говорити. Обговорювати. Ділитись. Обіймати один одного. Підтримувати. Наші діти. Ми відповідальні за подальше їхнє життя. Дорогоцінне не кошти, котрі ми їм даємо, а та основа з любові, котра дасть їм можливість відбиватись від зла і кривдників… з  усього світу.

Mama_ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий